Catalina Island - Reisverslag uit Avalon, Verenigde Staten van Ruth - WaarBenJij.nu Catalina Island - Reisverslag uit Avalon, Verenigde Staten van Ruth - WaarBenJij.nu

Catalina Island

Door: Ruth de Jong

Blijf op de hoogte en volg Ruth

21 Maart 2013 | Verenigde Staten, Avalon

Hey volluk,

Weer een kort verslagje van ons project op dit moment. Aangezien we net onze eerste week afgerond hebben en nog een paar dagen werk te doen hebben.
Momenteel zitten we dus op ons tropical eiland bij Los Angeles. Het is met de boot anderhalf uur varen naar onze kant. We verblijven nu in een zomerkamp in de Howlands Landing baai, 14 miles van Two Harbor (dorpje met haven). Er zijn hier een aantal meer kampen, zoals de boysscouts en de havens van de luxe boten.

Overdag is het zo'n 25 graden en snachts onder de 10 graden. Maar toch wel lekker hoor ;) We slapen in hutten met onze dames samen en de jongens hebben hun eigen gebied (verboden voor ons). Alle faciliteiten zijn er en er wordt zelfs voor ons gekookt. 3 maaltijden op een dag, heerlijk. Mijn maag is dan ook eindelijk weer beter en mijn stoelgang weer stuk normaler (pfffjoe).
We hebben hier zo'n 8 dagen gewerkt waarbij we illegale planten hebben verwijderen. Ook wel de Fennel en de Bridal Creeper. De Fennel is een soort gras die alles overneemt en de Creeper is een soort bloemachtige klimop, maar kleiner. Laat deze plant nou groeien in een cactusveld, fijn! Het was dan ook leuk om alle cactussen neer te knallen en kapot te stampen, totdat de lava eruitstroomt met alle wormen erin en de stank eruit, ieeehhh!
Het groeit overal en nergens, in een open veld, in een struikgewas, in een cactusveld, overal. Maar we hebben veel weggehaald, meer dan ze verwacht hadden.

We hebben zelfs een dag vrij gehad om te kunnen kajakken in de ochtend en in de middag klimmen op hun baan. Dit zodat hun konden oefenen met de klimbaan en wij hadden uiteraard lol en goed teamwork. Tevens hebben we een ochtend gesnorkeld en naderhand ook een avond nachtsnorkelen. Met het snorkelen overdag was je gewoon alleen met de groep, waarbij ik op een moment 5 haaien onder me had zwemmen! De luipaardhaaien, compleet onschuldig, 1,2 m lang ongeveer. In het donker zwem je samen en er zijn lichtgevende visjes, zo schattig!
We hebben in de organische tuin gewerkt, waar ze alles zelf maken en ook hun eigen compost en zo. super om te zien en te proeven. Overdag is het werken en naderhand bijkomen op het strand. Het koelt al vroeg af, dus warm aankleden gebeurt al snel en zwemmen is toch wel vrij koud nu.

Al met al een super ervaring hier! Morgen vertrekken we naar Two Harbor waar we een nacht slapen. Tevens gaan we naar een feest in het dorp met de staf van het kamp. Dat zal wel gezellig worden, want ze zeggen dat de mensen hier gek zijn. De zaterdag gaan we naar Avalon, het toeristisch gedeelte aan de andere kant van het eiland. Er moeten boodschappen gedaan worden en we kunnen wat relaxen. Tevens worden we dan naar ons volgende kampeergebied gebracht waar we de rest van de tijd verblijven. De zondag hebben we nog vrij en dan 4 dagen werken, waarbij we trailonderhoud gaan doen. De vrijdag gaan we weer terug met de boot en de lange autorit, waarbij er veel geslapen zal worden.

Tevens heb ik mijn laatste (want dat is het dan) week in Santa Cruz vrijgenomen om bij te komen en laatste dingen te doen. 6 april vlieg ik alweer terug naar huis!!
Tijd om weer naar het strand te gaan hier, sorry mensen ;)

Groetjesxx Ruth

• 22 Maart 2013 - 19:27

Ben En Rikie:

Hoi Ruth

Wat een verhaal weer. Jullie hebben weer veel gedaan SUPER. Fijn dat het weer goed met je gaat en weer alles kunt eten. Wat leuk om te snorkelen en dan 5 haaien onder je door te zien zwemmen, en in de avond zal het inderdaad ook wel zeer mooi geweest zijn. Succes met je laatste week maar geniet eerst nog van je weekend.

Fijn dat jullie mooi weer hebben hier is het nog steeds erg koud 1-2 graden en het voelt als -10 en het gaat morgen (zaterdag) misschien wel weer sneeuwen.

Groetjes Ben en Rikie

• 23 Maart 2013 - 13:37

Maria Derks:

hoi ruth
    het telt al af wat fijn dat je het zo leuk vind en wat heb je veel gezien en gewerkt.
    wij hebben zondag ook ge klommen met de fam dag was erg leuk ,
    geniet nog maar even van de mooie werk dagen en tuurlijk ook van de vrije dagen die je nog krijgt
    de fotos en het verhaal zijn weer super
    liefs van je tante doe je nog voorzichtig tot gauw weer