Santa Cruz project - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ruth - WaarBenJij.nu Santa Cruz project - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ruth - WaarBenJij.nu

Santa Cruz project

Door: Ruth de Jong

Blijf op de hoogte en volg Ruth

02 Maart 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hey luitjes,

Weer een update na 2 weekjes. Hier gaat alles goed, het weer is lekker en mensen zijn weer volop aan het werk.
Afgelopen weekend ben ik naar San Francisco geweest, helaas wel snel terug gekomen. Bekaf van alles en beetje ziekjes. Een terugreis van 3 uur samen met Aruem, dus lekker slapen.

Vorige week hebben we 3 dagen gewerkt hier in Santa Cruz, samen met George, erg rare man. Hij was irritant!! Elke keer als je 5 minuten werkte onderbrak hij iedereen weer om vervolgens een preek van 15 minuten te geven. Oftewel, we hebben niet veel gewerkt. We hebben voornamelijk onkruid verwijderd, afkomstig uit Europa!! Tevens hebben we Cape Ivy verwijderd, een soort klimop. Hierbij moesten we echt diep graven in de grond overal om de wortels te verwijderen, want ja, 1 dingetje groeit alweer snel uit :P
Een korte vervelende saaie week!

Afgelopen week was leuker. Weer in de buurt dus weer slapen in het huis. Big Basin Park, met Redwood bomen. Zo groot!! Sommige boompjes zijn zo'n 30 mtr hoog.
We zijn aan het werk aan twee trails, ook wel paardentrails om alle struiken en bomen te verwijderen zodat het toegankelijk blijft. Dit houdt in dat je veel moet snoeien en vermoorden. Maar als we dat niet doen gaan mensen een eigen trail maken en dat willen we uiteraard niet! Alle takken moeten uit zicht verwijderd worden, dus veel gooien en slepen.
Maar het is leuk werk daar. Vandaag werkten we aan een trail wat langs een beek liep, erg mooi. Veel omgevallen bomen en veel te beklimmen dus.
Sebastiaan (Denenmarker) en ik werkten voorop. Hij besloot om in een boom te kruipen en je zag hem vrijwel niet meer. Ik naar de anderen roepen om snel te komen kijken naar een grote boom, wat uiteraard niet was. Big Bobby kwam als eerste voorbij en Sebastiaan liet hem schrikken, like hell!! Haha Bobby schreeuwde zo hard en lang. Haha wij pisten in onze broek!

Al met al gaat het goed hier. Ik heb wat maagprobleempjes ivm het eten, ik ben wat verkouden. Maar ik overleef het wel ;)
Dinsdag starten wij weer hier op hetzelfde werk. Dit keer met alle internationale mensen samen, wordt lachen!!

Liefs Ruth

• 02 Maart 2013 - 12:24

Maartje:

Nice story vrouwke en met mooie foto's erbij! Zo te zien voel je je goed op je gemak want je bent weer lekker plagerige streken aan het uithalen (die grap met die boom ;)). Beterschapjes en geniet er ook de komende weken nog volop van. Amazing wat je daar allemaal voor moois meemaakt. X, Maartje

• 02 Maart 2013 - 16:49

Patty:

Wauw Ruth, wat is het mooi daar! En die bomen, dan voel je je vast erg klein worden.
    Wel jammer dat je je niet helemaal lekker voelt. Hoe komt t met je maag, is het eten erg anders als hier in Nederland?
    Je bent niet de engie die verkouden is, half Nederland is volgens mij snotterig. Helaas word ik ook niet gespaard, maar zoals je al zei. dat overleven we wel!
    Mooi foto's van de omgeving daar.

• 02 Maart 2013 - 23:08

Ben En Rikie:

Wat een mooi verhaal weer, het blijft leuk om te lezen. Ook mooie foto's, dan ben je wel "klein" bij deze maat bomen.
    Succes met je maag en veel plezier met al "vreemde"mensen. Kun je ook al andere talen spreken?

Liefs uit Langenboom xxxx

• 07 Maart 2013 - 19:55

Maria Derks:

hoi Ruth, wat grappig jij in die boom zo kon Jan dat vroeger in onze mooie linde boom ook
    die deden daar verstoppertje in . fijn dat je er goed na de zin hebt , maar wel weing rust geloof ik
    jij bent wel wat gewend
    veel plezier nog en lieve groetjes van ons allemaal

• 10 Maart 2013 - 11:49

Jacqueline:

Hoi Ruth
    Weer een mooi verslag, met hele mooie foto.s, het gaat verder gelukkig weer goed met je, aan komende week start je met een van je laatste projecten, je hebt er zin zei je aan de telefoon, op een tropisch eiland, klinkt ook wel heel mooi,meisje geniet van de tijd daar nog, want het is weer zo voorbij.
    geniet, geniet, en nogmaals geniet, veel liefs van je vader en mij. xxxxxx knuffel mama.